Zalety i korzyści z ciężarków do ćwiczen

Wiele ćwiczeń siłowych można wykonywać z użyciem obciążników. Na początku przygody ze sportem i aktywnością fizyczną za obciążniki mogą służyć bardzo dobrze butelki z wodą – najlepiej o objętości półtora litra. Dzięki temu trening jest znacznie bardziej wydajny, a ćwiczenia wykonywane są o wiele bardziej dokładnie i tym samym są znacznie efektywniejsze. Z czasem warto jednak zakupić profesjonalne ciężarki do ćwiczeń – są znacznie bardziej wygodniejsze oraz pozwalają na ich wykorzystanie przy różnorodnych ćwiczeniach.

Ciężarki do ćwiczeń dostępne są w praktycznie wszystkich sklepach sportowych. Można je także zakupić na internetowych aukcjach. Są dostępne w wielu wymiarach oraz o różnym obciążeniu, co jest niewątpliwą zaletą – pozwala dopasować ciężarki do treningu oraz indywidualnej aktywności fizycznej. Profesjonalne ciężarki do ćwiczeń są także dopasowane do rodzaju aktywności – na przykład ciężarki przystosowane do obciążania podczas ćwiczeń kończyn dolnych posiadają bardzo wygodne mocowania, umożliwiające ich dopasowanie do nogi oraz tym samym są niezmiernie komfortowe w użytkowaniu, nawet podczas bardziej wymagających ćwiczeń.

Ćwiczenia z ciężarkami – zalety

  • Ćwiczenia siłowe z obciążeniem pobudzają metabolizm oraz tym samym przyczyniają się do szybszego spalania tkanki tłuszczowej.
  • Szybkie efekty – ćwiczenia z wykorzystaniem ciężarków do ćwiczeń zwiększają efektywność treningu.
  • Wiele pozycji z udziałem obciążenia wzmacnia kręgosłup oraz kości, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia ostoeporozy. Poprawia także równowagę, dzięki równomiernemu rozłożeniu ciężaru.
  • Trening z obciążeniem przyczynia się do zwiększenia masy mięśniowej i tym samym większej wydajności organizmu.

To tylko jedne z wielu zalet, jakie niosą ze sobą ćwiczenia z udziałem ciężarków do ćwiczeń. Warto więc włączyć obciążenie do swoich treningów – pozwoli to nie tylko przyśpieszyć oczekiwane efekty, ale także jest to szansa na znaczne urozmaicenie dotychczasowej aktywności fizycznej.

Przykłady ćwiczeń z wykorzystywaniem ciężarków

W rękach trzymamy obciążniki do ćwiczeń. Powoli unosimy ręce w bok oraz prawą nogę w tył. Pochylając się do przodu, lekko uginamy lewą nogę. W tej pozycji wytrzymujemy około 20 sekund i powoli wracamy do pozycji wyjściowej (ręce wzdłuż ciała, nogi w lekkim rozkroku). Następnie zmieniamy układ nóg. Powtarzamy ćwiczenie po 15 razy na każdą nogę.

Drugim prostym ćwiczeniem z wykorzystaniem ciężarków jest rytmiczne zginanie rąk w łokciach – wykonujemy naprzemienny wyprosty i zgięcia rąk, pamiętając jednocześnie, aby trzymać je blisko tułowia. Ćwiczenie powtarzamy 30 razy na każdą z rąk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>